Direktlänk till inlägg 29 juli 2007

Stilikoner

Av Victoria - 29 juli 2007 17:50

Vart jag än vänder mig stöter jag på ordet stilikon. Enligt alla experter bör man ha en kändis vars stil man noggrant studerar och inspireras av för att sedan kunna köpa liknande kläder själv. Varje säsong är det nya kändisar som anses klä sig bäst och som vi vanliga människor ska försöka likna.

Jag har funderat på hur en person blir en så kallad stilikon. Det viktigaste är nog att sticka ut lite från mängden så att andra människor lägger märke till kläderna och accessoarerna. En egen stil alltså bra att ha. Att vara uppdaterad på modet är också viktigt. Det gäller att alltid klä sig rätt i alla situationer. Pengar är såklart bra för den som vill bli förebild inom mode. En stor plånbok behövs för inköp av dyra märkeskläder med snygg design och god kvalitet. Ett estetiskt sinne är naturligtvis också att föredra då accessoarerna och klädesplaggen ska kombineras och matchas med varandra. Själv kan jag konstatera att jag är svag på flera punkter. Som ekonomstudent har jag liten plånbok. Min hjärna är duktig på logik och inte på design. Någon egen stil har jag inte heller direkt. Jag får nöja med mig att följa andra istället för att själv skapa trender.

Det som jag tycker är förvirrande är att det finns så otroligt många stilikoner. Varje gång en ny tidning kommer ut skriver de om en ny känd person som de tycker bär fina kläder och accessoarer. Det känns som om alla kändisar och modeller är goda stilförebilder. Läser man artiklar i tidningar och på Internet verkar det som om man kan härma alla kända personers stilar. Eftersom jag tycker att det är förvirrande med så otrolig många celebriteter med snygga kläder har jag bestämt mig för att välja en eller några få personer vars stil jag inspireras av. Vilka det ska bli har jag inte beslutat än. Det finns som sagt var väldigt många att välja mellan. Det är inte lätt att välja stilikon.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 6 augusti 2007 13:56

Enligt modeexperterna är det inte bara det traditionella modet med svart och grått som gäller. I höst ska det vara färg vilket gläder mig. Svart är väldigt snyggt och bekvämt men det får gärna bäras tillsammans med någon detalj med färg tycker jag. J...

Av Victoria - 5 augusti 2007 11:47

Idag vet jag inte vad en del personer tänkte på när de valde kläder i morses. Jag såg flera konstiga klädval under dagen. Först var det pappa som gick i halvkorta ljusa byxor med svarta sockar till. Det var inte särskilt snyggt. Sedan träffade jag en...

Av Victoria - 26 juli 2007 16:38

I alla modetidningar skriver de varje månad om de senaste trenderna. Varje säsong visas årstidens modetrender upp i olika reportage. Det skrivs också mycket om stil. Modejournalisterna talar om för oss hur viktigt det är att hitta sin egen stil. De g...

Av Victoria - 25 juli 2007 17:49

Nu börjar katalogerna från klädföretagen dimpa ner i brevlådan. Jag sitter och bläddrar i HM:s katalog som kom idag. Jag längtar efter att få shoppa höstkläder nu! Mina sommarkläder har jag inte fått använda nu när det bara regnat. Men snart kommer h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards